Klasean
sartu ginenean esan zigun Aingeruk "zelatatu" eta
"zelatatzaileei" buruz hitz egingo genuela. Horretarako,
espetxe bat erakutsi zigun, panoptiko bat, non, erdian dorre bat
dagoen eta bertatik presoak zelatatuak izaten diren.
NORK | NOLA | ERRESISTENTZIA |
Egela | Nabigazioaren kontrola | Pertsona batek besteei pasatzea irakurgaiak; beti irekita edukitzea |
GPS mugikorra | Posizionamenduaren kontrola | Kentzea |
Datu pertsonalak; guztiak | Asmatzea | |
Banketxeak/ kreditu txartelak (bestelakoak) | Datuen kontrola | Ahalik eta gutxien |
Datuak; noiz konektatu | Argazkiak ez etiketatu | |
Konexioaren azterketa | Tik bakoitza kendu; ordua kendu; profileko informazioa kontaktu batzuk bakarrik edukitzea | |
Zerbitzuetako kamerak | Gure mugimenduak | ... |
Webcam-a (drone) | Sartu daitezkeelako | Pegatina bat jartzea |
Konpainia telefonikoak | Lokalizazioa; erabilerak | Modo avion-en jartzea mugikorra |
Jarraian,
bideo bat ikusi genuen: "¿Por qué me vigilan si no soy
nadie?". Hemen, Marta Peiranok ohartarazi nahi digu zenbat
informazio sortu dezakegun egunero, eta zein garrantzitsua den sare
sozialetan gure anonimatoa mantentzea. Horretarako, neska baten
adibidea jartzen digu, non, bertan ikusten dugun nola bere egun oso
bateko mugimendu guztiak kontrolatuak dauden.
Ondoren,
beste bideo bat ikusteko aukera ere izan genuen: "Las redes y lo
datos: una perspectiva crítica". Bertan, guk sare sozialetan
eta interneten egiten ditugun publikazioez hitz egiten digu, eta zein
garrantzitsua den hauekin kontuz ibiltzea. Horregatik, gure
pribatutasuna mantzeko azpimarratzen du sare sozialetan eta
horrelakoei dagokienez.
2.GELAN
IKUSITAKOAREKIKO GURE POSIZIONAMENDUA, HAUSNARKETA
Ondoren,
hau, gure bizitzara eta teknologiara bideratu zuen, eta galdetu
ziguen gu zelatatuak izaten ote ginen, nola eta honi aurre egiteko
erresistentziak. Hasieran talde txikietan hasi ginen taula betetzen,
baina, azkenik gela osoaren artean osatu genuen.
Hona
hemen emaitza:
Oro
har entzuten dugu kontuz ibili behar dugu sare sozialetan publikatzen
dugunarekin eta konsziente gara gure datuak dituztela, kontrolatuak
gaudela. Baina, zein puntutaraino gara konsziente?
Konektatuta
bizi gara, teknologiaren menpe, egunerokotasunean hainbat ordu
igarotzen ditugularik teknologia eskuetan dugula. Bideo hauek
ikusteak zer pentsatu handia ematen dit, banekien bai gure datuak
zituztela, baina, orain benetan jabetu naiz guk egunean zehar egiten
ditugun mugimendu txikienak ere badazkitela, guk uste baino
arriskutsuagoa dela.
Eta
zer egin honi aurre egiteko? Ahalik eta pribatutasun gehien
mantentzen saiatu behar dugu, gure anonimatoa mantentzen.
Horretarako, gure datu gutxien ematea izan daiteke aukeretako bat,
edo datuak asmatzea.
3.IKUSITAKO
GUZTIA HEZKUNTZAREKIN ERLAZIONATU. GURE POSIZIONAMENDUA IRAKASLE
MODUAN. ZER EGIN BEHARKO GENUKE HONEKIKO EKOLAN?
Denbora
aurrera doan heinean teknologia garatzen doa eta geroz eta
txertatuago dagoela ikus dezakegu hezkuntza munduan. Hau positiboa
izan daiteke hezkuntzarako, hainbat programa interesgarri eta
baliagarri baitaude ikasleentzat. Gainera, gaur egun,
txiki-txikitatik hasten dira teknologiak erabiltzen, mundu
teknologiko batean hazten direlarik, horregatik, beharrezkoa ikusten
dut hezkuntzan ere honen ezagutza minimo bat eskaintzea. Baina,
horretarako irakasleak ongi prestatua egon beharko du, eta aurretik
aipaturiko teknologiaren arrisku guztiez ohartarazi beharko die
ikasleei.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina